Malo e lelei, - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Petra en Arnoud Nobel - WaarBenJij.nu Malo e lelei, - Reisverslag uit Nuku'alofa, Tonga van Petra en Arnoud Nobel - WaarBenJij.nu

Malo e lelei,

Door: Arnoud & Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra en Arnoud

08 Januari 2009 | Tonga, Nuku'alofa

Vanmorgen om 8:30u op Tonga aangekomen. Even hadden we een mooi foto momentje in de lucht maar algauw werd duidelijk dat het behoorlijk bewolkt was en flink plensde. Maar daardoor is het hier mooi groen. Temperatuur ca. 24 graden. Het was bij de luchthaven een drukte van jewelste, maar ons transport stond al klaar. Ook een verhaal apart want we waren blij dat we in de auto zaten tot we ontdekten dat het dak lek was. De knalpijp bij de 1e drempel over de grond sleurde en weer vastgesjord moest worden, de 1e twee versnellingen nauwelijks werkten, toen kregen we het eiland gevoel al snel te pakken. Ons hutje hier is prima, ziet er schattig uit van buiten en ook de omgeving is mooi.Dus op naar een heerlijke week hier.

De reis is voorspoedig verlopen, geen vertragingen en zonder al te veel lichamelijk ongemak. Tussendoor een ommetje op de luchthaven was wel prettig. Helaas te weinig tijd om alle films tijdens de vluchten te bekijken. Maar voor de rest van de vakantie in ieder geval voldoende films in het vooruit gezien.

Groeten,
Ar en Peet

p.s.1 Roel onze eerste cocktail (zonder alcohol natuurlijk) en tropische tosti hebben we net op, welliswaar niet op een zonnig strand, maar wel gezellig op een overdekt terrasje in de regen…..
p.s.2 We hebben op Tonga toch geen telefoon netwerk, dus SMS-en gaat eigenlijk niet. Email is ook een redelijk drama maar dat beloofd beterschap, zou aan het weer liggen.

  • 08 Januari 2009 - 08:23

    Jan Van Haaften:

    Hoi Petra en Arnoud,

    Ziet er fantastisch uit. Nog heel veel plezier en cocktails en ik blijf jullie volgen.

    Groeten uit het koude Holland

  • 08 Januari 2009 - 08:33

    Carla:

    Hoi Aroud en Petra, leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en ergens in een vorige eeuw zijn beland. Let op, dat ik reuze relaxed als je er aan gewend bent. Romantisch stulpje hoor, en dat meen ik echt. Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende bericht. IK moet werken :-(
    Doeiiiiiiiiii

  • 08 Januari 2009 - 08:49

    Bastiaan:

    Hoi broer en zus,
    Fijn te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Zaten Australia en James Bond ook tussen de films? JB is extreem geweldadig, maar mooie special effects. De nieuwe Bond is wel even wennen, acteert opaich prima, maar is lelijk!!! De Aussies voor ons in de rij gingen uiteraard naar eerstgenoemde film...
    Hoe ver staat dat hutje nou van t strand? Is dat loopbaar, of heb je dan toch zo'n brik nodig dat je erheen rijdt? Ik kan me niet zo goed voorstellen over hoeveel km2 je t nou hebt met zo een stukje koraal. Gili Meno was 3,5 km2, daar waren dus ook geen auto's, overigens wel een paar fietsen en dat is ook wel weer gek.

    In ieder geval veel zon gewenst en tot t volgende bericht.

    Liefs Bastiaan

  • 08 Januari 2009 - 08:51

    Bastiaan:

    En oh ja,
    we kunnen weer schaatsen, t is prachtig ijs en de zon schijnt hier volop :) Er zijn een stuk of wat toertochten uitgezet, dus ik ga weer lekker zwieren!!! ;) Hoi, hoi.

  • 08 Januari 2009 - 09:16

    Joyce:

    Hey tosti's ;-)!
    wat goed te horen dat de reis voorspoedig is gegaan en dat jullie veilig en wel zijn aangekomen op Tonga!
    ziet er echt super schattig uit jullie "huisje". geniet maar lekker hoor!
    liefs Joyce

  • 08 Januari 2009 - 15:56

    Wendy:

    Hoi hoi

    Gelukkig is de reis meegevallen en kunnen jullie volop genieten van al dat moois!!

    Klinkt heerlijk tropisch allemaal..
    ..een romantisch hutje, lekker temparatuurtje en getikker van de regen op jullie stulpje!

    Ik ga inpakken, morgen weer een dag (..werken!)

    Liefs,
    Wendy


  • 09 Januari 2009 - 07:10

    Mara:

    Hoi Petra en Arnoud,

    dat ziet er geweldig uit!! Wat een lief huisje. Het weer wordt vast snel beter. Het scheelt dat het niet zo koud is. Ik vertrok vanmorgen om naar het werk te gaan en het was -7 graden hier (bbbbrrrr). Heel veel plezier en geniet ervan.

    Liefs Mara

  • 09 Januari 2009 - 12:04

    Martijn:

    Ziet er goed uit, lekker een weekje genieten, en uitrusten van de vlucht. Hoop dat je wel snel wat zon krijgt.
    Wil je wel zwartgeblakerd terug zien.
    Neem nog een cocktail of twee en tot snel.

  • 10 Januari 2009 - 07:58

    Steijn:

    Hallo tante Petra en Arnoud,

    Ik vind de foto's heel leuk en blijf de nieuwe foto's die jullie plaatsen bekijken.

    Wij zijn gisteren met de school van Daphne wezen schaatsen. Het was voor mijn de eerste keer dat ik ging schaatsen maar het ging heel goed. Ik ben drie keertjes maar gevallen en één keer ging ik daarvan huilen.
    Ik wens jullie een leuke vakantie en tot na die tijd.

    Groetjes Steijn
    (Hij heeft zelf gezegd wat ik moest typen)

  • 10 Januari 2009 - 08:01

    Daphne:

    Hallo tante Petra en Arnoud,

    Ook ik vind de foto's heel leuk en blijf de nieuwe foto's bekijken

    Ik heb toen ik uit school kwam nieuwe schaatsen gekocht. Dus die ga ik vandaag uitproberen.

    Ik wens jullie een leuke vakantie en tot na die tijd.

    Groetjes Daphne.
    P.s. ook een leuke vakantie gewenst van mijn ouders.

  • 12 Januari 2009 - 10:37

    Roel:

    Ha Ar en Peet!

    Leuk dat bellen naar Pa en Ma gelukt is! Leuke foto's; romantisch stulpje hoor!!

    Zag dat het weer in Nuku'alofa tot donderdag een beetje bewolkt/ regenachtig blijft; aan de ene kant jammer, aan de andere kant misschien wel beter want het zal daar waarschijnlijk erg fel in de zon zijn. Verbranden is snel gebeurd in die regionen. Hebben jullie al gesnorkeld daar?

    Nou moppies:-d, veel plezier nog daar en tot horens weer!
    Hier is het vandaag één van de laatste schaatsdagen. Heb op de vliet geschaatst (kon helemaal tot Leidschendam)!!

    Groetjes, X

  • 12 Januari 2009 - 12:29

    Astrid Vonk:

    Hey Peetje en Arnoud,

    Mooie foto's. krijg er een vakantiegevoel bij. De groeten van Peter van Dam, die stond net even over mijn schouder te gluren.

    Ik blijf jullie volgen!

    kus
    As

  • 12 Januari 2009 - 17:46

    Daniëlle:

    Hoi Arnoud & Petra,

    Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben!
    Al volledig aan jullie nieuwe dagindeling gewend?

    Het ijs is inmiddels flink aan het dooien, maar hebben een topweekend wat betreft ijs gehad. De vliet lag dicht en samen met Hildebrand & Els aan het schaatsen geweest.

    Fijne dag, wij gaan van onze avond genieten! Tot horens!

    Liefs,

    Daniëlle en jullie krijgen een dikke kus van Hildebrand

  • 14 Januari 2009 - 07:25

    Hans-Robert:

    Hoi Arnoud en Petra,

    Leuk jullie berichten te lezen en super foto's!

    Heel veel plezier en doe de maories de groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra en Arnoud

Lang verwacht en ver van te voren bedacht gaat het er binnenkort van komen. 6 januari 2009 gaan wij opweg naar Nieuw Zeeland. Onze andere bestemmingen zijn Tonga en Fiji. Wil je tijdens onze reis meer van onze foto's zien klik op onderstaande link en log in. Heb je geen toegang, stuur even een emailtje. https://www.adrive.com/login

Actief sinds 21 Okt. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 12229

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 10 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: